Uporaba plina je v avtodomih in prikolicah nekaj povsem običajnega. Običajno moti le velikost klasičnih jeklenih plinskih posod. Te »velike nerode« uspešno zamenjujejo manjše in lažje ALU plinske posode. Zakaj, nam je zaupal Igor Levpušček, direktor podjetja Ekopool.
Kakšna mora biti plinska posoda za počitniško vozilo?
Glede na to da so v ospredju omejitve mase vozila, mora biti plinska posoda predvsem lahka. Razlika v masi med alu posodo za 11 kg propana in standardno jekleno posodo za 10 kg mešanice propan –butan, znaša okoli 5,5 kg. Pri dveh ALU plinskih posodah je v primerjavi z jeklenimi prihranek pri masi kar 11 kg.
Prednost ALU plinske posode pa je tudi zunanja in notranja korozijska odpornost. Slednja zagotavlja nespremenjeno kakovost plina.
Za kje vse je aluminijasta plinska posoda še uporabna?
Zaradi majhne mase in odlične vremenske odpornosti je njena uporabnost vsestranska, za zunanje žare na piknikih, kampiranju, izletih, manjše, 2 ali 2,7 kg posode, pa tudi na plovilih (jadrnicah, čolnih).
Na kaj moramo biti pri izbiri plinske posode pozorni?
Eden najpomembnejših dejavnikov je višina. Ta mora omogočati neovirano shranjevanje, pritrditev in priključitev posode v prostoru zanjo.
Lahko isto plinsko posodo hkrati uporabljamo za več naprav (npr. za žar in plinski hladilnik)?
Seveda. Na isto plinsko posodo lahko priključimo več porabnikov, vendar mora biti priključitev izvedena strokovno in z ustreznimi razdelilci. Sama izvedba je odvisna od želje uporabnika in tehničnih zmožnosti. Priporočamo uporabo cevi, priključkov delilcev, regulatorjev in druge opreme proizvajalca GOK, ki je vodilni na tem področju, njihovi izdelki pa so vgrajeni v večino počitniških vozil.
Običajne jeklenke so opremljene s slovenskim priključkom, aluminijaste pa so na voljo z nemškim. Zakaj je tako?
Zunanji navoj ventila je pri obeh je enak, razlika pa je v notranjem delu priključka. Nemški ima manjšo odprtino in okrog nje tesnilo, slovenski pa ima večjo odprtino in nima tesnila.
Razlog je v tem, da ima večina avtodomov in počitniških prikolic na našem trgu že vgrajen regulator oziroma priključek, kompatibilen z nemškim ventilom. Da se izognemo uporabi adapterjev, menjavi
regulatorjev oziroma priključkov, svetujemo priključitev posode z ustreznim ventilom, v večini primerov z nemško različico.
Za več informacij o aluminijastih posodah za plin se obrnite na www.ekopool.si.
Avtošola Čadej svetuje
Možje v modrem vse pogosteje ustavljajo tudi voznike, ki imajo na vozilo priklopljene počitniške ali druge vrste prikolic ter preverjajo, če imajo vozniki vozniško dovoljenje ustreznih kategorij. Dostikrat so vozniška dovoljenja neustrezna, vozniki oglobljeni, vozila pa zasežena. Zatorej, preden se odpravite na pot, preverite NDM (največjo dovoljeno maso) vozila in prikolice / priklopnika, ter po potrebi poskrbite za ustrezno vozniško dovoljenje.
1. oktobra 2009 so v veljavo stopile nekatere novosti Zakona o varnosti v cestnem prometu (ZVCP). Glavna novost na področju prevozov prikolic in zanje potrebnih kategorij vozniških dovoljenj je zapisana v 149. členu zakona, v skladu s katerim je lastnikom vozniškega dovoljenja B kategorije dovoljena vožnja skupine vozil (vozilo + prikolica) katere največja dovoljena masa (NDM) presega 3.500 kg, a ne presega 4.250 kg. Vendar le ob pridobitvi dodatne, t. i. kode 96, za katero mora voznik v avtošoli opraviti praktični preizkus. Od leta 2009 je zakonska novost tudi določilo, da skupina vozil ne sme presegati v homologaciji zapisanih omejitev vleke za vaše vozilo.
S to kategorijo vozniškega dovoljenja je dovoljeno voziti skupino vozil, katere največja dovoljena masa (masa vozila + nosilnost vozila + masa prikolice + nosilnost prikolice) ne presega 3.500 kg in je hkrati v skladu s pravili o homologaciji vozila.
Z vozniškim dovoljenjem B-kategorije je mogoče voziti tudi vozilo z lahkim priklopnikom (NDM ne presega 750 kg). NDM skupine vozil je lahko večja od 3.500 kg, a manjša od 4.250 kg (3.500 kg vlečno vozilo + 750 kg lahki priklopnik).
(B + E po starem)
S to kategorijo vozniškega dovoljenja je dovoljeno voziti skupino vozil, ki jo sestavlja vlečno vozilo B-kategorije (NDM do 3.500 kg) in priklopnik največje dovoljene mase do 3.500 kg. NDM skupine vozil torej ne sme presegati 7.000 kg in mora biti hkrati skladna s pravili o homologaciji vozila.
Vozniško dovoljenje BE kategorije je mogoče pridobiti na podlagi opravljenega zdravniškega pregleda, teoretičnega dela in praktičnega preizkusa vožnje osebnega vozila s priklopnikom.
(NMD skupine vozil > 3.500 kg ≤ 4.250 kg)
S to kategorijo vozniškega dovoljenja je dovoljeno voziti vozilo B-kategorije z dodanim priklopnim vozilom, ki ni lahki priklopnik in če NMD skupine vozil presega 3.500 kg, a ne tudi 4.250 kg. Tudi v tem primeru skupina vozil ne sme posegati v pravila o homologaciji vozila.
Da se boste lažje prepričali, katero kategorijo vozniškega dovoljenja potrebujete, so v Avtošoli Čadej pripravili pojasnilo s praktičnimi primeri vleke priklopnika in zanj potrebne kategorije vozniškega dovoljenja.
Registracija lahkega priklopnika (NDM do 750 kg) ni potrebna. Priklopnik je zavarovan prek vlečnega vozila, zato mora biti pri vleki vedno označen z enako registrsko tablico kot vlečno vozilo. Tehnični pregled za lahke priklopnike je treba opraviti vsaka 4 leta.
Če NDM priklopnika presega 750 kg, mora biti ta registriran. Potrebno je plačilo zavarovanja in povračila za uporabo cest. Takšen priklopnik ima svoje prometno dovoljenje in registrsko tablico. Tehnični pregled počitniških prikolic in prikolic za prevoz čolnov oziroma skuterjev je treba opraviti vsaka 4 leta.
www.solavoznjecadej.si
1. Vozilo: kombi mase 2.100 kg, nosilnosti 750 kg = 2.850 kg NDM
2. Lahki priklopnik: do 750 kg NDM
Potrebno vozniško dovoljenje: B kategorija
Za to skupino vozil je dovolj vozniško dovoljenje B kategorije. Vozilo glede na NDM 2.850 kg lahko vleče katerikoli lahki priklopnik (do 750 kg), ne glede na skupno NDM, ki v tem primeru dosega 3.600 kg.
1. Vozilo: osebni avtomobil mase 1.550 kg, nosilnosti 600 kg = 2.150 kg NDM
2. Prikolica: 1.400 kg NDM
Potrebno vozniško dovoljenje: B kategorija + koda 96
NDM skupine vozil presega 3.500 kg, kar pomeni, da je za vleko potrebna vsaj B kategorija vozniškega dovoljenja z dodatno kodo 96 in upoštevati skladnost skupne NDM s homologacijo vlečnega vozila.
1. Vozilo: osebni avto mase 1.300 kg, nosilnosti 400 kg = 1.700 kg NDM
2. Prikolica: 1.400 kg NDM
Potrebno vozniško dovoljenje: B-kategorija
NDM skupine vozil je 3.100 kg, vendar NDM prikolice presega težo vozila. Po novem zakonu kategorija BE za tako skupino vozil ni več potrebna, mora pa biti skupna NDM skladna s homologacijo vlečnega vozila.
1. Vozilo: kombi ali večji terenec mase 2.200 kg, nosilnost 800 kg = 3.000 kg NDM
2. Prikolica: 1.500 kg NDM
Potrebno vozniško dovoljenje: BE-kategorija
NDM skupine vozil je 4.500 kg, kar pomeni, da je nujno vozniško dovoljenje BE-kategorije in skladnost skupne NDM s homologacijo vlečnega vozila.
Posezonska kamping razprodaja se je pričela! Cenjene stranke obveščamo, da smo pričeli s...
Cenjene stranke obveščamo, da bo Freedom center med prvomajskimi prazniki, to je od 27. 4. do...
V Freedom centru Celje vas že čaka novi veliki Freedom katalog opreme 2023 V velikem Freedom...
Srečno, srčno in veselja ter kampiranja polno leto! Našim cenjenim strankam želimo novo leto,...
10 let Kampirajmo skupaj!
Kamp Velenje, 31.5.-2.6. 2024
Že 8. Camp-let vikend je za nami
Menina 2022, Zgornja Savinjska dolina
8. Camp-let vikend – kamp Menina
PRESTAVLJENO: 3.-5. junij 2022
7. Camp-let vikend – Kamp Sončni gaj
Terme Banovci, 4.-6. JUNIJ 2021
Šotorske prikolice v MB Europarku
Prestavljeno - nov datum sporočimo
Nahajamo se tik ob avtocestnem izvozu CELJE Center (avtocesta Ljubljana - Maribor), smer Vojnik.
GPS:
N 46° 15' 20.9"
E 15° 17' 01.4"
© 2024 Freedom center | Pravna obvestila